VILKÅR OG BETINGELSER

1. Allment

1.1 Disse generelle vilkårene og bestemmelsene («Generelle vilkår») gjelder når du som forbruker («Kunden»), legger inn en bestilling via www.fitberry.no («Nettstedet»). Avtalen er inngått mellom deg og FITBERRY AS organisasjonsnummer 926765574  (”FITBERRY”). Forretningsadresse: Losbyveien 21, 1475 FINSTADJORDET. Detaljert kontaktinformasjon og annen informasjon om FITBERRY finnes på Nettstedet. De Generelle vilkårene gjelder kun for Kunder som er forbrukere.

1.2 Kunden må minst være 18 år for å bestille via Nettstedet. I henhold til norsk lovgivning godtar ikke FITBERRY kredittkjøp til personer under 18 år. FITBERRY forbeholder seg retten til å avvise eller endre en Kundes bestillinger (for eksempel hvis Kunden har gitt uriktige personopplysninger og/eller har en historie med manglende gjeldsbetaling).

1.3 FITBERRY skal ikke ha noe ansvar dersom produkter er utsolgt, heller ikke for bilde- eller typografifeil på Nettstedet, for eksempel feil i produktbeskrivelsen eller den tekniske spesifikasjonen, unøyaktige priser og prisjusteringer (som endringer i prisen fra leverandører/valutaendringer) eller uriktig informasjon om hvorvidt et produkt er på lager eller ikke. FITBERRY har rett til å rette opp i slike feil og når som helst endre eller oppdatere informasjonen. Dersom en uriktig pris er oppgitt for et produkt bestilt av Kunden, skal FITBERRY selvsagt informere kunden om dette og avvente Kundens godkjenning av den endrede prisen før FITBERRY fortsetter bestillingsprosessen. Alle bilder på Nettstedet skal kun anses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner garanterer ikke produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse. FITBERRY er ikke ansvarlig for informasjon fra tredjeparter gitt til Nettstedet.

1.4 Nettstedet og alt innholdet eies av FITBERRY eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av immaterialrettslovgivningen og markedsføringlovgivning. Dette betyr at varemerker, selskapsnavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke tillates kopiert eller brukt uten etter skriftlig forhåndsamtykke fra FITBERRY.

2. Kontrakter og bestillinger

2.1 For å legge inn en bestilling gjennom Nettstedet må Kunden akseptere de Generelle vilkårene. Ved å akseptere de Generelle vilkårene lover Kunden å etterleve de Generelle vilkårene helt og fullt og erkjenner at vedkommende har lest informasjonen om personopplysninger og informasjonskapsler (cookies) og samtykker til bruk i samsvar med FITBERRYs personvernspolicy. 

2.2 En kjøpsavtale er inngått når FITBERRY har bekreftet Kundens bestilling, og Kunden har mottatt en ordrebekreftelse fra FITBERRY via e-post. FITBERRY oppfordrer Kunden til å oppbevare ordrebekreftelsen for eventuelle, fremtidige kontakter med FITBERRYs kundeservice om bestillingen. Kunden har rett til å kansellere sin bestilling inntil den er blitt bekreftet av FITBERRY. Hvis bestillingen kanselleres, skal FITBERRY refundere eventuelle betalinger Kunden eller hans/hennes kredittkortselskap har gjort hva gjelder bestillingen. 

3. Kundeinformasjon osv.

3.1 FITBERRY anbefaler at Kunden oppretter en brukerkonto før det foretas kjøp på Nettstedet. Hvis Kunden registrerer sin brukerkonto og/eller legger inn en bestilling, vil Kunden bli bedt om å oppgi visse personopplysninger. Kunden bekrefter at informasjonen som er gitt er korrekt og fullstendig. Kunden er ansvarlig for eventuelle feil i den informasjonen som er oppgitt. Informasjon om FITBERRYs behandling av personopplysninger er gitt i FITBERRYs  Personvernpolicy.

3.2 Kunden lover å sørge for at ingen andre enn Kunden bruker Kundens innloggingsopplysninger. Kunden tillates ikke å røpe brukernavnet eller passordet sitt til noen og skal sørge for at eventuell dokumentasjon med informasjon om brukernavn og passord oppbevares slik at uautoriserte personer ikke får tilgang til informasjonen. Kunden skal uten opphold gi FITBERRY melding hvis det oppstår mistanke om at en uautorisert person har fått tilgang til Kundens passord. Kunden er ansvarlig for alle kjøp gjort med Kundens innloggingsinformasjon hvis Kunden ikke har gitt slik melding.

3.3 Hvis FITBERRY har mistanke om at Kunden misbruker sin brukerkonto eller sin innloggingsinformasjon, eller på annet vis krenker de Generelle vilkårene, har FITBERRY rett til å blokkere Kundens tilgang til brukerkontoen. FITBERRY har videre rett til å tildele Kunden ny innloggingsinformasjon.

4. Priser, avgifter og betaling

4.1 Prisene angitt på Nettstedet gjelder for bestillinger lagt inn på Nettstedet. Alle priser er angitt i NOK og er inklusive MVA. Det påløper ingen toll ved bestillinger foretatt til adresser registrert i Norge. Prisene omfatter ikke betalings- og forsendelsesavgifter som fastsettes separat.

4.2 Kunden kan betale for kjøpet på den måten som er angitt på Nettstedet. Les mer om våre ulike betalingsalternativer og rabatter i punkt 8. FITBERRY har rett til å debitere Kunden allerede i forbindelse med bestillingen om ikke Kunden har valgt fakturering eller tilsvarende betalingsmetode, og dette er akseptert av FITBERRY. Ved fakturering eller delbetaling skal FITBERRY eller dets partnere kunne skaffe seg kredittopplysning fra tredjepart. Kunden vil i så tilfelle bli informert om dette. FITBERRY forbeholder seg til enhver tid retten til ikke å tilby alle betalingsmetoder, eventuelt endre betalingsmetode hvis betalingsmetoden Kunden har valgt, av en eller annen grunn ikke fungerer på tidspunktet for oppfyllelsen av bestillingen. Legg merke til at begrensninger i tilgjengelige betalingsmetoder er angitt på Nettstedet.

5. Spesialtilbud

5.1 FITBERRY skal fra tid til annen på Nettstedet kunne komme med spesialtilbud som er gunstigere enn de som finnes i disse Generelle vilkårene, for eksempel hva gjelder betaling eller utvidet tilbakekallingsrett. Slike vilkår skal gjelde så lenge spesialtilbudet varer og for de spesifikke produktene som FITBERRY har angitt i forbindelse med dette. FITBERRY forbeholder seg retten til når som helst å trekke slike spesialtilbud tilbake. Ved opphør eller tilbaketrekking av et spesialtilbud skal disse Generelle vilkårene gjelde uten eventuelle endringer. Tilbud på spesifikke produkter på Nettstedet gjelder kun for den begrensede perioden og frem til produktene er utsolgt.

Det er ikke mulig å kombinere rabatter, koder, kampanjer eller andre tilbud.

6. Levering og forsendelse

6.1 Produkter på lager leveres normalt innen det antall virkedager som er angitt på Nettstedet. Med mindre noe annet er avtalt (for eksempel i forbindelse med reservering av produkter som ikke finnes på lager), vil levering skje ikke senere enn 30 virkedager etter at FITBERRY skriftlig har bekreftet bestillingen i ordrebekreftelsen. 

6.2 Den forventede leveringstiden er angitt i ordrebekreftelsen, i utsjekkingen og/eller på den aktuelle produktsiden på Nettstedet. Hvis det er leveringsforsinkelse, vil FITBERRY informere deg om dette og vil fortsette å holde kontroll over bestillingen. Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt, og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som Kunde, har du rett til å kansellere Kjøpet.

6.3 Dersom det er opplyst at produktet er en forhåndsbestilling vil bestillingen sendes så fort varen er på lager. Vennligst se informasjon på produktsiden til det aktuelle produktet for estimert leveringstid. FITBERRY anbefaler at Kunden bestiller produkter som er en forhåndsbestilling og produkter som er på lager separat. Bestillinger som inneholder både forhåndsbestilte produkter og produkter som er på lager vil ikke sendes separat. En slik bestilling vil sendes samlet så fort det forhåndsbestilte produktet er på lager. Kunden sin bestilling er ikke sendt før Kunden mottar en leveringsbekreftelse på e-post. 

6.4 Hvis en pakke skal hentes på et spesifikt leveringssted, må Kunden gjøre det innen det tidsrommet som er angitt i meldingen. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig identifikasjon og hentekode/hentebekreftelse. Kunden vil få en melding om levering som angir når og hvor pakken må hentes eller mottas. Meldingen skal kunne gis med e-post, vanlig post, og hvis Kunden har meddelt et mobilnummer, også via telefon eller SMS. Dersom kunden unnlater å hente sin pakke, har FITBERRY rett å debitere kunden en avgift på 250 kr for arbeid og fraktavgifter. Pakker som ikke blir hentet faller ikke innunder rammen for angrerett eller retur. Kunden er selv ansvarlig for at kontaktinformasjon som er oppgitt på bestillingen er korrekt. Dersom Kunden ikke har mottatt mail eller sms grunnet feil oppgitte opplysninger, er Kunden likevel ansvarlig for å hente ut pakken i tide. 

7. Angrerett

7.1 Når produkter kjøpes på Nettstedet, har Kunden en 14-dagers returrett. Det betyr at Kunden har rett til å returnere ethvert kjøp ved å gi melding til FITBERRY om dette innen 14 dager fra da Kunden eller hans/hennes representant mottok bestillingen. 

 7.2 Fraktgebyr for returnerte varer og bytte av farge er 149 kr. Ved bytte av størrelse gjelder fri frakt. Vær oppmerksom på at alle returnerte produkter må være i opprinnelig stand for å motta full refusjon, inkludert etiketter, esker osv. Les mer om hvordan du foretar en retur her. Retur for undertøy vil ikke gjelde hvis etiketter og eventuelle forseglinger er brutt/fjernet. Legg merke til at bytte kun gjelder dersom du vil bytte til annen størrelse i samme modell. Ved bytte til en annen farge eller en annen modell vil saken behandles som retur. Vær oppmerksom på at vi tar forbehold om utsolgte varer ved bytte.

7.3 Kriterier for retur/bytte: 

For øyeblikket tilbyr FITBERRY dessverre ikke gratis retur. Ved refusjon vil en returavgift på 149 kr trekkes fra beløpet. Bytte av størrelse er gratis. Les mer om hvordan du foretar retur/bytte her.

FITBERRY godtar kun retur/bytte i henhold til følgende vilkår:

·    Produktet må returneres/byttes innen 14 dager etter at Kunden har mottatt sin ordre. 

·    Produktet skal være pakket pent i opprinnelig emballasje slik at produktet fremstår som nytt. 

·    Produktet må være ubrukt og uvasket med alle merkelapper fortsatt festet.

·    Produktet kan ikke ha merker fra deodorant, flekker av noe slag (sminke, selvbruning, avfarging etc.) og/eller unormal lukt (parfyme, svettelukt etc.). 

·     Dersom vi ikke kan godkjenne returen/byttet, vil produktet bli returnert til Kunden. Vi godkjenner kun returer/bytter som returneres i tråd med våre returvilkår. FITBERRY forbeholder seg retten til å nekte refusjon/bytte dersom produktet ikke sendes tilbake i henhold til ovennevnte punker.

·    Når returen/forsendelsen med bytte er mottatt på FITBERRYs varelager, vil returen/byttet bli behandlet innen 5 - 7 virkedager. Ved retur vil beløpet bli kreditert tilbake til den opprinnelige betalingsmåten. Kunden vil motta en bekreftelse på e-posten som kjøpet ble registrert på når returen er mottatt, inspisert og fullført.

·     Eventuelle fraktkostnader på kjøpstidspunktet refunderes ikke.

·    FITBERRY kan ikke holdes ansvarlig for tapt, feilplassert eller feillevert forsendelse når Kunden returnerer produkter. Kontakt fraktøren for mer informasjon.

7.4 Returer som har ankommet FITBERRYs varelager behandles innen 5 - 7 virkedager. Så fort returen er godkjent krediteres orderen. Refusjoner vil bli tilbakebetalt til den opprinnelige betalingsmåten, og Kunden vil motta en e-post som bekrefter at det er foretatt en refusjon. Tidsrammen for refusjonen til Kundens konto vil variere avhengig av den opprinnelige betalingsmåten. Det kan ta 7 - 10 virkedager før refusjonen vises på Kundens bankkonto.

Dersom et gavekort ble benyttet i kombinasjon med et kredittkort/Klarna/Vipps, vil refusjonen først gå til gavekortet. Eventuell gjenværende saldo blir tilbakebetalt til den andre betalingsmåten som opprinnelig ble benyttet, og skal vises på Kundens konto innen 7 - 10 virkedager.

7.5 Kunden er selv er ansvarlig for å utsette betaling av Klarna faktura, eksempelvis ved en retur. Ta kontakt med klarna for å gjøre dette innen fristen. Alle purregebyr for forsinket betaling påløper Kunden personlig. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no.

FITBERRY oppdaterer fakturaen så snart FITBERRY har behandlet Kundens retur. Har Kunden allerede betalt fakturaen, vil Klarna ta kontakt med Kunden for tilbakebetaling.

7.6 Hvis Kunden ønsker å bruke angreretten, må Kunden, før utløpet av angrefristen, benytte seg av fremgangsmåten som beskrevet på vår retur side. Hvis Kunden ikke ønsker å bruke den forannevnte fremgangsmåten, skal Kunden kunne bruke standardformularet for angreretten utstedt av Forbrukerrådet.

7.7 Hvis Kunden benytter seg av sin angrerett, er Kunden ansvarlig for produktets tilstand etter at Kunden har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen FITBERRY fikk melding om at Kunden gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen. Eventuelle returer skal sendes til FITBERRY i samsvar med metodene og veiledningene gitt på Nettstedet, som du kan finne her.

7.8 FITBERRY skal tilbakebetale beløpet uten unødig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen FITBERRY mottok Kundens tilbakekallingsmelding. Men FITBERRY skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil FITBERRY har mottatt produktet. Tilbakebetaling skal skje til Kunden med den betalingsmetoden som Kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling. 

8. Betaling

8.1 Hos oss kan du velge å betale med trygge og sikre betalingsmetoder.

Kortbetaling:

Kjøpesummen reserveres på kontoen din med det samme og betaling skjer samme dag som vi sender ut din ordre.

Vipps:

Når du betaler med vipps får du en betalingsforespørsel i Vipps-appen på telefonen din som du må godkjenne. Beløpet reserveres umiddelbart og betaling skjer samme dag som vi sender ut din ordre.

Klarna:

Dette er et valg som gjøres ved betaling, og faktura vil sendes til samme e-postadresse som er brukt ved bestillingen.

Verdt å merke:
Ved valg av Klarna som betalingsløsning anbefaler vi bruk av klarnas betalingsapp for å ha full kontroll på dine utestående fakturaer. Vi gjør oppmerksom på at betaling med Klarna er en kredittavtale mellom deg som forbruker og Klarna.

Alle spørsmål vedrørende betaling av eller utsettelse av faktura skal derfor rettes til Klarna på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no.

Kjøpere under 18 år kan ikke benytte seg av Klarna som betalingsløsning.

Dersom du velger å betale en forhåndsbestilling/pre-order med Klarna, kan det hende at fakturaen forfaller før du mottar varen. På produktsiden vil det være opplyst om forventet levering. 

9. Klage og reklamasjon

9.1 Retten til å fremme en klage gjelder produkter som er defekte i henhold til gjeldene forbrukervernlovgivning. En Kunde som ønsker å gjøre bruk av sin rett til å fremme klage vedrørende et bestilt produkt, skal ved bruk av kontaktinformasjonen som finnes på Nettstedet, kontakte FITBERRY så snart som mulig etter at defekten ble oppdaget. Klager fremmet innen to måneder fra Kunden oppdaget defekten, skal alltid anses å være fremsatt rettidig. Kunden har rett til å fremme en klage på produkter kjøpt på Nettstedet, innen 2 år etter å ha mottatt produktet, eller innen fem år hvis produktet ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn to år.

9.2 FITBERRY skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle godkjente klager.

9.3 Dersom et produkt er defekt vil Kunden få tilsendt et nytt produkt kostnadsfritt som kompensasjon for det defekte produktet. Dersom produktet ikke er på lager, vil Kunden bli tilbudt et gavekort tilsvarende produktets verdi, alternativt refusjon av beløpet tilsvarende produktets verdi. Gavekortet vil kun gjelde på samme vare som det defekte produktet. Når et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen er godtatt, skal FITBERRY refundere Kunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Dersom det defekte produktet inngikk i en bestilling med andre varer som ikke er defekte, vil ikke fraktkostnaden for den opprinnelige bestillingen bli refundert Kunden. FITBERRY forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. I forbindelse med klager etterlever FITBERRY retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget. Mer informasjon finner du hos Forbrukerrådet.

10. Linker

10.1 FITBERRY skal kunne gi linker til andre nettsteder utenfor FITBERRYs kontroll, i tillegg skal nettsteder utenfor FITBERRYs kontroll kunne gi linker til Nettstedet. Selv om FITBERRY bestreber å sørge for at FITBERRY kun gir linker til nettsteder som bruker lignende personopplysnings- og sikkerhetsbestemmelser som FITBERRYs Personvernpolicy, er ikke FITBERRY ansvarlig for mulig vern eller konfidensialitet hva gjelder informasjon eller personopplysninger Kunden gir på andre nettsteder. Kunden bør være forsiktig og lese personvernbestemmelsene som gjelder for det aktuelle nettstedet.

11. Force majeure

11.1 FITBERRY er ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser forårsaket av forhold utenfor FITBERRYs kontroll, for eksempel generell arbeidstvist, krigshandlinger, brann, lynnedslag, terroristangrep, endrede bestemmelser fra myndighetene, tekniske problemer, defekter i kraft-/tele-/datamaskinkommunikasjoner eller annen kommunikasjon og defekter eller forsinkelser i tjenesten fra underleverandører som skyldes forhold som nevnt foran. Slike forhold skal føre til unntak fra erstatninger og andre tiltak. Hvis en slik situasjon skulle oppstå, skal FITBERRY informere Kunden tilsvarende både i begynnelsen og ved slutten av perioden for den aktuelle situasjonen. Hvis situasjonen har vart i mer enn to måneder, har både Kunden og FITBERRY rett til å avbryte kjøpet med umiddelbar virkning.

12. Endringer i de Generelle vilkårene

12.1 FITBERRY forbeholder seg til enhver tid retten til å endre disse Generelle vilkårene. Eventuelle endringer i disse Generelle vilkårene skal publiseres på Nettstedet. Endringer vil gjelde straks Kunden har akseptert de Generelle vilkårene (i forbindelse med et nytt kjøp, eller mens vedkommende ser på Nettstedet), eventuelt 30 dager etter at FITBERRY har informert Kunden om endringene. Men FITBERRY anbefaler at Kunden jevnlig holder seg oppdatert på Nettstedet for å bli oppmerksom på mulige endringer i de Generelle vilkårene.

13. Utskillelse

13.1 Hvis en kompetent domstol, myndighet eller voldgiftsdomstol anser en bestemmelse i denne Avtalen ugyldig eller ugjennomførbar, skal det gjenværende av den bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt være gyldig(e) og gjennomførbar(e) så langt gjeldende lovverk tillater. Eventuelle bestemmelser som fastslås å være ugyldige eller ugjennomførbare, skal erstattes med relevant juridisk veiledning og råd. 

14. Gjeldende lovgivning og tvisteløsninger

14.1 Tvister skal i først og fremst løses i konsensus etter diskusjon med FITBERRYs kundeservice. 

14.2 Om en tvist ikke kan løses ved hjelp av FITBERRYs kundeservice, kan du som Kunde vende deg til Forbrukertvistutvalget som du finner mer informasjon om på www.forbrukertvistutvalget.no. Du kan også leverere klage online direkte via EU-kommisjonens plattform for tvister. Den finner du her: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Når du leverer klage via denne plattformen så videresendes klagen automatisk til det korrekte tvistløsningsorganet. Dette tvistløsningsorganet tar så kontakt med oss og forsøker å løse tvisten uten å blande inn domstolen.

Ved en eventuell tvist følger FITBERRY beslutningen fra Forbrukertvistutvalget eller tilsvarende tvistløsningsorgan.

14.3 En eventuell tvist hva gjelder tolkningen eller anvendelsen av disse Generelle vilkårene skal reguleres av og tolkes i henhold til norsk lovgivning.

 

Disse vilkårene ble etablert av FITBERRY 2021/10-19.